Matriculation or Form 6?






Assalamualaikum.. hi guys.. harini aku nak cerita sikit about study.. either further in matriculation or form 6?
ok look ramai yang tanya..
               "  Form 6 susah? "
               "  Matric lagi susah ke dari form 6?

okay guys, ramai yang tanya especially adik adik yang baru lepas habis SPM .. lepasni nak masuk mana? jika ditawarkan form 6 atau matrik, mahu pilih yang mana? okay ni saya cerita based on pengalaman lah ye..
you all akan diberikan tawaran antara matrik atau form 6.. takde beza pon sebenarnya kalau anda kata STPM lagi susah dari matrik or sebaliknya.. semuanya sama.. nothing easy in the world.. mana mana pon sama asalkan niat kerana Allah dan belajar..

okay.. dulu saya pon sama je mcm you all dalam dilema nk further study kat mana? masa sekolah menengah dulu i apply je semua.. matriculation, politeknik, form 6.. n after the result come out, saya dapat tawaran.. to further in matrik.. n masatu i was very happy because tak sangka akn dapat matrik.. but jauh kt sudut hti  i dont want.. sebab saya tak dapat form 6 n also saya tak dapat untuk further in diploma.. soo. saya buad keputusan dengan bertanya pendapat dengan my teacher, my cousin yang belajar di matrik dengan  sokongan dan galakan ibu ayah dan kawan kawan i decide to further in matrik. first time life as matric student.. tipulah kalau saya cakap i can adapt cara hidup sendiri and belajar.. it take time jugak untuk adapt semua tu.. yelaa tak pernah berjauhan kan.. and dulu cara belajar di sekolah and di alam matrik is totally different. But trust me, you can adapt it.. lama lama in sha allah boleh.. you guys akan jumpa kawan, roomates, classmates and im sure you guys can adapt it.. macam saya, saya dapat Program Dua Tahun(PDT) Sains modul 2... the subjects are mathematics, sains komputer, fizik and kimia..

Cerita pasal kawan? Kawan kat sini semuanya okay.. best seronok happy sebab jumpa ramai kawan kawan sekelas sekuliah dan sebilik.
Lecturer? Lecturer kat sini semuanya okay n baik.. they will teach until you get it. 😊


Thats all from me. I hope you will enjoy dengan cerita saya.😚


Comments

Popular posts from this blog

My Idol

Precious Moments

My Future Business Plan